Preview

Journal of Siberian Medical Sciences

Advanced search

COMPETENCE-BASED APPROACH TO THE PROCESS OF ACTIVIZATION OF STUDENTS’ EDUCATIONAL ACTIVITY

Abstract

The necessity of activization of educational activity for formation professional competences at students is proved in the article. Activization of educational activity of students is considered via creation of pedagogical conditions and process of training on the basis of integrative approach.

About the Authors

I. A. Razumenko
FSBEI HPE «Novosibirsk State Pedagogical University»
Russian Federation


N. V. Koshman
FSBEI HPE «Novosibirsk State Pedagogical University»
Russian Federation


T. A. Shpiks
SBEI HPE «Novosibirsk State Medical University» of Ministry of Health
Russian Federation


References

1. Дурнева Е. Е. Интеграция требований профессиональных и образовательных стандартов. Разработка компетентностных моделей выпускников с учетом требований работодателей / Е. Е. Дурнева // Международный журнал экспериментального образования. - 2013. - № 8. - С. 17-19.

2. Зеер Э. Ф. Психолого-дидактические конструкты качества профессионального образования / Э. Ф. Зеер // Образование и наука. - 2012. - № 2 (14).

3. Татур Ю. Г. Компетентность в структуре модели качества подготовки специалиста / Ю. Г. Татур // Высшее образование сегодня. - 2012. - № 3. - С. 20-26.

4. Тихомирова А. Н. Фонды оценочных средств : материал курсов повышения квалификации «Разработка образовательных программ при переходе к уровневой системе образования» / А. Н. Тихомирова. - М. : НИЯУ МИФИ, 2010.

5. Чуприна О. В. Роль межпредметных связей для совершенствования профессиональной деятельности / О. В. Чуприна // Инновационные процессы в высшей школе : материалы VIII Всероссийской научно-практической конф. - Краснодар, 2011. - С. 150-153.


Review

For citations:


Razumenko I.A., Koshman N.V., Shpiks T.A. COMPETENCE-BASED APPROACH TO THE PROCESS OF ACTIVIZATION OF STUDENTS’ EDUCATIONAL ACTIVITY. Journal of Siberian Medical Sciences. 2015;(5):17.

Views: 110


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2542-1174 (Print)